السيد الخميني
467
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
كرديد : « آزادى ، استقلال ، جمهورى اسلامى » . همانى كه ملت ما مىخواست دستش آمد . چطور اينها مىگويند كه جمهورى اسلامى ، انقلاب شد چيزى دست ما نيامد . مگر انقلاب براى چه شده بود ؟ انقلاب براى اين سه تا مقصد ، سه تا مطلب بود كه اساس مطالب است . آقا ، شما آزادى را كم چيزى فرض مىكنيد ؟ از بالاترين نعمتهايى كه در عالَم هست ؛ آزادى انسان است . انسان ، حاضر است همه چيزش را فداى آزادى خودش بكند . اين حبس سى و پنج ميليونى شكست و شما آزاد شديد . انقلاب شما كارى ازش نيامد ؟ اينها اين طور تحقير مىكنند ملت ما را . اين نويسندههاى ما اين طور تحقير مىكنند ملت را كه ملت انقلاب كرد چيزى گيرش نيامد . ملت هر چه خواست گيرش آمد . ملت گندم نمىخواست . آن هم گيرش مىآيد . اما هيچ كس فرياد كرد كه ما گندم مىخواهيم ؟ فرياد كرد كه ما خانه مىخواهيم ؟ ما اجاره خانه مىخواهيم ؟ ما منفعت مىخواهيم ؟ اينها اصلًا مطرح نبود پيش ملت ما . ملت ما هر چيزى كه خواست به تمام عيار ، گيرش آمده ، البته جمهورى اسلامى آمده است ، لكن خوب ، بايد محتوايش هم بتدريج گير بيايد . هيچ از اين صحبتهايى كه اين گويندهها مىكنند ، از اين مقالاتى كه اين نويسندهها مىنويسند و از اين شبنامههايى كه اين چپيها منتشر مىكنند ، هر روز منتشر مىشود . هفت ، هشت تايش پيش من آمد . تفاوت زندانىهاى رژيم سابق با دورهء انقلاب اين خانه خرابها مىگويند كه حالا بدتر [ از ] زمان محمد رضا شد . براى اينكه الآن زندانيهاى سياسى بيشتر از آن وقت است ! سر تا ته ايران بگرديد ، اگر يك زندانى سياسى آدم پيدا كرديد كه توى حبس باشد . بله ، زندانى سياسى به آن معنا كه مىخواهد اين مملكت را به عقب براند ، هست در حبسهاشان از همان رژيم سابق ، از همان رژيم باز هم هست . اما آنى كه آن وقت بود ، با اينى كه حالاست مقايسه بكنيد . آنى كه آن وقت بود ، بهترين فرزندهاى اسلام و بهترين فرزندهاى ايران زير شكنجه بودند و زير ظلم بودند و در حبس بودند ، و حالا بدترين خيانتكارها آنجا هستند . اينها فكر نمىكنند ، مىدانند ، اما